Zamieszczam dane porównawcze BMW 1100 GS i Hondy XL 1000 V "VARADERO"
MODEL | BMW R 1100 GS | Honda XL 1000 V |
pojemność w cm3 | 1085 | 996 |
Moc w KW (KM) | 59 (80) | 70 (95) |
Moment obrotowy w Nm przy (obrotach) | 97 (5250) | 101 (6000) |
Pojemność zbiornika paliwa (rezerwa)w litrach | 24 (4,7) | 25 (4) |
wysokość siodła w cm | 84 | 84 |
Masa pojazdu gotowego do jazdy w Kg (Honda "suchy") | 243 | 220 |
Masa dopuszczalna w Kg | 450 | 451 |
Prędkość maksymalna w Km/h | 195 | 200 |
przyspieszenie od zera do 100 km/h | 4,3 | 3,7 |
Zużycie paliwa w l przy 90km/h | 4,6 | 5,0 |
Model | BMW R-1100 GS | HONDA VARADERO |
Masa pojazdu zatankowanego i gotowego do drogi w kg | 262 | 256 |
Moc silnika KW (KM) | 67 (90)! | 71 (96) |
Maksymalny moment obrotowy Nm (obroty) | 110 (5200) | 108 (5600) |
Prędkość maksymalna solo (z pasażerem)w km/h | 202 (194) | 196 (188) |
Przyspieszenie 0 - 100km/h w sek. | 3,9 | 3,7 |
Przyspieszenie 0 - 180km/h w sek. | 17,1 | 14,8 |
Elastyczność 60 - 100 km/h (nie podano biegów) w s. | 4,7 | 4,5 |
Elastyczność 100 -140 km/h w s. | 4,9 | 4,8 |
Elastyczność 140 - 180 km/h w s. | 8,9 | 8,0 |
Wskazania prędkościomierza przy 50/100/130 km/h | 47/97/127 | 48/96/125 |
Zużycie paliwa 100/160 km/h w l. | 5,6/7,8 | 5,5/7,6 |
Zużycie paliwa w "terenie" w l. | 6,7 | 6,5 |
Teoretyczny zasięg w "terenie" (w km) | 373 | 385 |
Na razie jest na dotarciu i nie mogę przetestować górnego zakresu obrotów. Dolny jest ok. Motocykl ciągnie bowiem od samego 'dołu'"
Przy za wysokim biegu nie dusi się tylko powoli obroty pną się do góry.
Na razie, poza pisaniem tekstu, nie wiele jeszcze umiem, w związku z tym podaję kilka linków do stron związanych z motocyklami
A oto i one:
Strona Hondy - amerykańska - taka sobie
Strona Motocykli Ducati
Strona Yamahy
Strona Bimoty
Strona motocykli Kawasaki
Strona Motocykli Suzuki (D)
Strona Motocykli Triumph
Strona Motocykli KTM
Strona Motocykli Buell
H.D.
Strona Motocykli BMW (D).
Na razie nie wiem dlaczego aplet podaje o jeden miesiąc "do przodu lub do tyłu"